Konsument

Nowa umowa z iplusem ?


iplus

Od 5 listopada będzie mnie obowiązywać nowa, roczna umowa z iplusem na nowych zasadach, zaproponowanych odgórnie przez samego operatora – 2x limit danych przy tej samej taryfie co dotychczas.Suma sumarium 14 GB limitu dziennego + 100 GB nocnego za 80zł brutto.

A inne możliwości?

Przy obecnych cenach za dostęp do Internetu, to jest kwota niestety bardzo wysoka; dla porównania brat podpisał umowę 2letnią na radiówkę,gwarantowane łącza to 4mb przy 30zł. Ja, ze względu na lokalizację domu rodzinnego, otoczonego wysokimi drzewami, z usług providerów radiówek skorzystać nie mogę a żaden z operatorów telefonii stacjonarnej nie jest zainteresowany rozszerzeniem oferty o Internet szerokopasmowy w mojej okolicy – pisałem w tej sprawie do burmistrza Wrześni, którego poprosiłem o interwencję w tej sprawie.

Alternatywa – GSM/3G/UMTS/HSPA

W takiej sytuacji wybór był ograniczony do telefonii komórkowej, a dokładnie do infrastruktury danego operatora GSM. 4-5 lat temu nie była ona tak rozwinięta jak obecnie, ba nawet były duże plamy na mapie Polski, gdzie praktycznie GPRS nie istniał – obecnie rosnąca liczba BTS’ów w większości przypadków rozwiązała ten problem. Od wielu wielu lat wiodącym operatorem jest PlusGSM, który w ostatnich latach zainwestował sporo w rozwój infrastruktury na tyle, że może pozwolić na dzierdżawę innemu konkurentowi (Play). Trzeba również podkreślić, ze Play ostro zaatakował Plusa innowacyjnymi taryfami internetowymi, będącymi jednych z najtańszych i korzystnych cenowo ofert na rynku. Wydaje mi się, że to był zdecydowany impuls do uatrakcyjnienia ofert i zwiększenia ich konkurenycjności.

Infrastruktura to podstawa

Wszystko zależało właśnie od infrastruktury. Operator Plusa postanowił całkowicie zaufać firmie Nokii, która od (przynajmniej) 1999 roku odpowiada za rozwój; kolejne podpisane umowy to właśnie siec 3G, 3.5G, HSPA+. Konkurent Plusa, P4 zawierzył całkowicie chińskiemu odpowiednikowi – Huawei; korzystna i o wiele tańsza oferta ale nie tak solidna jak Nokii. Często słychać było negatywne głosy, że Play się nie wyrabia z połaćzeniami, obciążeniami sieci (zerwane połączenia internetowe, opóźnienie w rozmowach etc).

Plus jako sprawdzony partner

W styczniu 2007 roku związałem sie z iplusem ze względu na stabilną infrastrukturę a oferta była porównywalna – 1GB za 60zł. Kolejna umowa, podpisana została w 2008 roku, w październiku (jakieś 1.5 roku), wtedy 60zł 4GB danych (?) – w obu przypadkach wybrałem modem. W sierpniu przypomniało mi się o końcu drugiej umowy iplusa i w ramach tego postanowiłem pomęczyć przedstawicieli plusa w terenie oraz konsultantów oraz przewertować liczne tematy w różnych forach. Niestety w październiku nie zmieniło się nic w tym temacie ale skłamałbym, gdybym nie wspomniał o iplusopobieraczu zwanym bezlikiem gigabajtów.

Wybrałem ponownie Plusa, ponieważ nie zdarzyła się poważna awaria sieci, dodatkowo moja okolica została objęta zasięgiem HSPA (na razie poza budynkiem) no i po prostu przyzwyczajenie do marki a w praktyce większość mojej najbliższej rodziny pozostaje pod opieką Plusa. Od czasu do czasu psioczyłem na jakość sygnału, chwilowe słabości BTS czy czasami opóźnione reakcje na żądania (głównie chodzi o simplusa) ale wystarczyło zgłosić problemy techniczne konsultantowi, dalej dziale technicznemu, który zawsze potwierdzał przyjęcie zlecenia sms’em.

Szkoda, że zlikwidowano połaczenia bezpłate z działem obsługi klienta Iplus’a w imię integracji z resztą BOK tej sieci. 1.22zł / rozmowa to niby nie majątek ale gdyby tak konsultanci zechcieli odbierać niemal natychmiast bez długiego oczekiwania na rozmowę…

Podsumowanie

Historia się powtarza, umowa została podpisana. I jak zawsze, mam nadzieje, że przy kolejnej umowie przyjdzie mi podpisać na jeszcze korzystniejszych warunkach a technologia pójdzie do przodu. W tym temacie to wszystko, do napisania za rok!

Przydatne Linki:

Sprostowanie

Napisałem parę słow o BOKu i pewne rzeczy uogólniłem a które są skrzywdzące – tutaj patrz pierwszy komentarz Tomka. Przede wszystkim BOK reaguje niemal natychmiastowo a jego personel stara się rozwiązać każdy najmniejszy problem. Niestety wiąże się to z długim czasem oczekiwania, gdzie można usłyszeć tą cudowną melodię, doprowadzającą do szewskiej pasji. Ostatnio musiałem zgłosić problem techniczny dotyczący znajomego ( no cóż jestem w mojej okolicy traktowany jako specjalista od Neta). Czas oczekiwania 48 min (rekord życiowy) i drugie tyle rozmowa z konsultantem, w trakcie której dowiedziałem się całkiem ciekawych rzeczy.
Ale to się zdarza tak raz na jakiś czas, średnia czasu oczekiwania na rozmowe nie przekracza 2-3 minut, warto uzbroić się w cierpliwość, przygotować nr telefonu, pesel i sprzęt, którego ten problem dotyczy.

Nie chciałbym, aby na podstawie mojego tekstu powstał fałszywy wizerunek konsultanta plusa.

Konsument
Pękające szkło i obudowa w Xiaoyi Yi Action 2 4K
Konsument
Nie tak magentowo w T-Mobile
Konsument
Siódemka ukarana przez UOKiK – sprawa sprzed roku
%d bloggers like this: