Konsument

Nowa umowa z iplusem ?


iplus

Od 5 listopada będzie mnie obowiązywać nowa, roczna umowa z iplusem na nowych zasadach, zaproponowanych odgórnie przez samego operatora – 2x limit danych przy tej samej taryfie co dotychczas.Suma sumarium 14 GB limitu dziennego + 100 GB nocnego za 80zł brutto.

A inne możliwości?

Przy obecnych cenach za dostęp do Internetu, to jest kwota niestety bardzo wysoka; dla porównania brat podpisał umowę 2letnią na radiówkę,gwarantowane łącza to 4mb przy 30zł. Ja, ze względu na lokalizację domu rodzinnego, otoczonego wysokimi drzewami, z usług providerów radiówek skorzystać nie mogę a żaden z operatorów telefonii stacjonarnej nie jest zainteresowany rozszerzeniem oferty o Internet szerokopasmowy w mojej okolicy – pisałem w tej sprawie do burmistrza Wrześni, którego poprosiłem o interwencję w tej sprawie.

Alternatywa – GSM/3G/UMTS/HSPA

W takiej sytuacji wybór był ograniczony do telefonii komórkowej, a dokładnie do infrastruktury danego operatora GSM. 4-5 lat temu nie była ona tak rozwinięta jak obecnie, ba nawet były duże plamy na mapie Polski, gdzie praktycznie GPRS nie istniał – obecnie rosnąca liczba BTS’ów w większości przypadków rozwiązała ten problem. Od wielu wielu lat wiodącym operatorem jest PlusGSM, który w ostatnich latach zainwestował sporo w rozwój infrastruktury na tyle, że może pozwolić na dzierdżawę innemu konkurentowi (Play). Trzeba również podkreślić, ze Play ostro zaatakował Plusa innowacyjnymi taryfami internetowymi, będącymi jednych z najtańszych i korzystnych cenowo ofert na rynku. Wydaje mi się, że to był zdecydowany impuls do uatrakcyjnienia ofert i zwiększenia ich konkurenycjności.

Infrastruktura to podstawa

Wszystko zależało właśnie od infrastruktury. Operator Plusa postanowił całkowicie zaufać firmie Nokii, która od (przynajmniej) 1999 roku odpowiada za rozwój; kolejne podpisane umowy to właśnie siec 3G, 3.5G, HSPA+. Konkurent Plusa, P4 zawierzył całkowicie chińskiemu odpowiednikowi – Huawei; korzystna i o wiele tańsza oferta ale nie tak solidna jak Nokii. Często słychać było negatywne głosy, że Play się nie wyrabia z połaćzeniami, obciążeniami sieci (zerwane połączenia internetowe, opóźnienie w rozmowach etc).

Plus jako sprawdzony partner

W styczniu 2007 roku związałem sie z iplusem ze względu na stabilną infrastrukturę a oferta była porównywalna – 1GB za 60zł. Kolejna umowa, podpisana została w 2008 roku, w październiku (jakieś 1.5 roku), wtedy 60zł 4GB danych (?) – w obu przypadkach wybrałem modem. W sierpniu przypomniało mi się o końcu drugiej umowy iplusa i w ramach tego postanowiłem pomęczyć przedstawicieli plusa w terenie oraz konsultantów oraz przewertować liczne tematy w różnych forach. Niestety w październiku nie zmieniło się nic w tym temacie ale skłamałbym, gdybym nie wspomniał o iplusopobieraczu zwanym bezlikiem gigabajtów.

Wybrałem ponownie Plusa, ponieważ nie zdarzyła się poważna awaria sieci, dodatkowo moja okolica została objęta zasięgiem HSPA (na razie poza budynkiem) no i po prostu przyzwyczajenie do marki a w praktyce większość mojej najbliższej rodziny pozostaje pod opieką Plusa. Od czasu do czasu psioczyłem na jakość sygnału, chwilowe słabości BTS czy czasami opóźnione reakcje na żądania (głównie chodzi o simplusa) ale wystarczyło zgłosić problemy techniczne konsultantowi, dalej dziale technicznemu, który zawsze potwierdzał przyjęcie zlecenia sms’em.

Szkoda, że zlikwidowano połaczenia bezpłate z działem obsługi klienta Iplus’a w imię integracji z resztą BOK tej sieci. 1.22zł / rozmowa to niby nie majątek ale gdyby tak konsultanci zechcieli odbierać niemal natychmiast bez długiego oczekiwania na rozmowę…

Podsumowanie

Historia się powtarza, umowa została podpisana. I jak zawsze, mam nadzieje, że przy kolejnej umowie przyjdzie mi podpisać na jeszcze korzystniejszych warunkach a technologia pójdzie do przodu. W tym temacie to wszystko, do napisania za rok!

Przydatne Linki:

Sprostowanie

Napisałem parę słow o BOKu i pewne rzeczy uogólniłem a które są skrzywdzące – tutaj patrz pierwszy komentarz Tomka. Przede wszystkim BOK reaguje niemal natychmiastowo a jego personel stara się rozwiązać każdy najmniejszy problem. Niestety wiąże się to z długim czasem oczekiwania, gdzie można usłyszeć tą cudowną melodię, doprowadzającą do szewskiej pasji. Ostatnio musiałem zgłosić problem techniczny dotyczący znajomego ( no cóż jestem w mojej okolicy traktowany jako specjalista od Neta). Czas oczekiwania 48 min (rekord życiowy) i drugie tyle rozmowa z konsultantem, w trakcie której dowiedziałem się całkiem ciekawych rzeczy.
Ale to się zdarza tak raz na jakiś czas, średnia czasu oczekiwania na rozmowe nie przekracza 2-3 minut, warto uzbroić się w cierpliwość, przygotować nr telefonu, pesel i sprzęt, którego ten problem dotyczy.

Nie chciałbym, aby na podstawie mojego tekstu powstał fałszywy wizerunek konsultanta plusa.

Konsument
Darmowy Netflix po miesiącu testów
Konsument
mBank Ikoną mobilności? Chyba nie
Konsument
Co poszło nie tak z najnowszymi smartfonami?
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
tomash
Gość

„Szkoda, że zlikwidowano połaczenia bezpłate z działem obsługi klienta Iplus’a w imię integracji z resztą BOK tej sieci. 1.22zł / rozmowa to niby nie majątek ale gdyby tak konsultanci zechcieli odbierać niemal natychmiast bez długiego oczekiwania na rozmowę…”

Kuba, jesteś niesprawiedliwy w tym akapicie.
Czas oczekiwania na odebranie połączenia nie wynika z tego, że my sobie siedzimy i nie odbieramy.
Kiedy jest chociaż jeden wolny konsultant centralka od razu przydziela do niego połączenie.

Czytając Twojego posta można wywnioskować jednak, że my sobie, w czasie, w którym Wy, klienci, oczekujecie na połączenie, plotkujemy i popijamy kawę narażając Was na koszta.

Grzegorz
Gość

Ja mieszkając na stancji w czasie studiów zamontowałem AP-ka „na czubku” pobliskiego drzewa w czymś co przypominało karmik ;) Najgorzej było doprowadzić prąd, potem już poszło z górki.

Piotr Szymczak
Gość

@Grzegorz i z tego AP do domu czym przesyłasz sygnał, bezprzewodowo czy czymś w rodzaju skrętki ?

Grzegorz
Gość

Piotrek, tyle zachodu i miałbym jeszcze męczyć się z kablem? Jasne że bezprzewodowo ;)

bobiko
Gość

@Grzegorz no to trochę opisz jak to wszystko rozwiązałeś? ;> bo nie ukrywam ze chciałbym AP na zewnątrz domu zrobic – tak zeby móc pracować w altanie ;-)

Piotr Szymczak
Gość

swoją droga AP na kominie a potem bezprzewodowo do domku. Grzegorz opisywałeś gdzieś u siebie na blogu ten cały schemat czy to pierwsza wzmianka ? Bo przyznam ze tez mnie interesuje, u mnie na zewnątrz 3g/HSDPA niestety w domu już gorzej, rwie etc. Fakt na wsi bywam sporadycznie ale lepiej byłoby mieć UMTS niż EDGE

bobiko
Gość

@Piotrek a masz modem z wyjściem antenowym? jeśli tak to polecam antenę kierunkową. Ja 2 lata temu kupiłem i jestem cholernie zadowolony :)

Piotr Szymczak
Gość

@bobiko nie, kiedyś miałem firmową Pcimcię z kabelkiem :) teraz jak jestem w Łodzi lub na wsi właściwie z mobilnego internetu nie korzystam, starcza mi wifi na mieście i pakiety na Galaxy. ale kiedy na wieś jadę na dłużej niż 24 godziny to zabieram laptop i posiłkuję się telefonem jako modemem. Niby jestem w lepszej sytuacji niż Ty, bo u mnie Neostrada ponoć jest możliwa, ale rodzice nie potrzebują netu (nie ta generacja) a brat nie załapał bakcyla (realizuje się sportowo) więc każdorazowa moja wizyta to łapanie sygnału, a dziś jeszcze pech chce że oba moje 2 telefony co robią za modem mają poluzowane kabelki i OFnK czasem mi zrywa bo trącę kabelek, a czasem samo z siebie łapie pinga 4000 ms :) Dlatego dopytuję jak to Grzegorz zrobił, bo… Czytaj więcej »

bobiko
Gość

Nie lepiej zainwestować w jakiś uzywany modem huawei na allegro (złamany simlock) i dokupić antenę ? i tak bys przyjezdzał do domu na wieś..

Piotr Szymczak
Gość

tylko własnie ja zazwyczaj na 1 dzień i wtedy telefon jako taki mi wystarcza laptopa nie zabieram, a kompa bratowego nie chce mi się odpalać to bo to staruszek grafika TNT 2 :) jakiś 2003 rok … pewnie modem i by zdał egzamin zawsze lepiej niz sztukowac i podpierać kabelek :) BTW teraz modemy sprzedają z simlockami czy bez ? Bo zdaje się kiedyś jakis przepis wszedł dotyczący telefonów że muszą bez simlocka sprzedawać.

Grzegorz
Gość

Nie podam danych technicznych urządzenia, bo dostarczy mi je admin sieci. Ja z kuzynem wspinaliśmy się po drzewach, aż znaleźliśmy odpowiednie — tj. wystarczająco wysokie i wystarczająco blisko rosnące :D Komin niestety był zbyt nisko i nie było zgody właściciela, więc się nie nadawał. Skrętka (w zasadzie nigdy nie wykorzystywana, wszystko działało bezprzewodowo) + dwużyłowy okrągły przewód 1,5kw zasilający, wszystko zapakowane w peszel i zakopane 10 cm pod ziemią od drzewa. Jak o tym myślę, to nie wiem co było gorsze wspinaczka czy kopanie kilkunastu metrów pod czujnym okiem sąsiadów-emerytów ;) Do osłony przed warunkami pogodowymi wykorzystałem pudełko kartonowe owinięte podwójną warstwą 1mm folii, styropian i kilka desek. Półtorej roku działało bez problemów, jak się wyprowadzałem, to admin poprosił o pozostawienie instalacji (urządzenie było jego) i zwolnił… Czytaj więcej »

bobiko
Gość

I oczywiście udokumentowaliście to Wasze dzieło ;-)?

Grzegorz
Gość

Pewnie można to jeszcze zobaczyć. Katowice, kamienice obok placu wolności na Gliwickiej ;)

Mapka

%d bloggers like this: