Konsument

Siódemka – to rzeczywiście najgorszy kurier w PL


Od ostatniego tematu niewiele się zmieniło w siódemka, bo paczki wciąż nie otrzymałem, status na WWW bez zmian a chaos dalej panuje. W międzyczasie brat wysyłał paczki za pośrednictwem Poczty Polskiej do różnych miejsc w kraju i każda z nich doszła w przeciągu 20-40 godzin. Cóż za ironia losu.

Gdzie jest moja przesyłka?!

Poprzednio napisałem, że jest w Poznaniu, prawda? Wczoraj, drogą elektroniczną dowiedziałęm się jednak znajduje się w sortowni w Rawie Mazowieckiej i całe szczęście, że byłem na wyjeździe a nie kisiłem w domu. Dzisiaj postanowiłem ponownie zadzwonić do biura i przyprzeć ich do muru. Okazało, że jednak jest w Poznaniu i to od 2 dni. Na pytanie dlaczego nie raczyli zmienić status na stronie WWW ani też nie dostarczyli jej wczoraj do domu? Dodam, że kuzynce zmienili status na doręczone kurierowi ale i tak dopiero dziś do niej dojedzie. Przyparłem konsultanta do muru i tak jakby od niechce (robiąc mi łaskę?!) wysyła wiadomość do oddziału w Poznaniu o priorytetowym znaczeniu tej przesyłki.

Po tej rozmowie skontakowałem się z sprzedawcą na Allegro, który zdecydował się na wysłanie 2.paczki kurierem firmy UPS. Sam zgłosił reklamację w Siódemce a mnie zobligował do nie odbierania z ich rąk za wszelką cenę. I faktycznie otrzymałem nr przesył od UPS z datą doręczenia na dzień jutrzejszy. Chociaż dobrze, że chociaż sprzedawca jest fair wobec takiej sytuacji i sam wziął sprawy w swoje ręce. No to tylko czekać trzeba.

Nagroda Fair Play 2010

Na chwilę obecną pozostaje w kontakcie z osobą z Krajowej Izby Gospodarczej, która jest odpowiedzialna za przyznanie nagrody właśnie Siódemce. Ruszyła procedura, która ma wyjaśnić zarzuty, wymienone w mailu przeze mnie, poparte opiniami, które można znaleźć m.in na stronach GoldenLine.

Mam nadzieję, że dojdzie do anulowania nagrody, która podkreśla fałszywy (dobry) wizerunek firmy. O dalszych przygodach z KIG, z pewnością jeszcze napiszę.

UOKiK

Zastanawiam sie nad zgłoszeniem Siódemki do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, by zrobiła porządek w tej firmie. Bo nie może być tak że w dobie dzisiejszych zakupów elektronicznych paczki krajowe dochodzą w terminie dłuższym niż 5 dni. Nawet Poczta Polska potrafi się wziąć w garść.
Niezależnie od finału, straty poniosły z pewnością obie strony – kontrahent i konsument. Właśnie bo ja straciłem na rozmowy z biurem agentów (nie mają bezpłatnego nr), doliczając koszty oczekiwania na taką rozmowę – droga elektroniczna totalnie leży, nic dziwnego ze statusy na stronie WWW się nie zmieniają.

Suma Sumarium

Wiem, że zdarzają się problemy z natury techniczno-logistycznej, ze złośliwość martwych rzeczy robi swoje. Ale sami przyznajcie – 10 dni to trochę za długo jak na zakupy elektroniczne, zwłaszcza gdy w tydzien potrafi dojść paczka zamówiona z Wielkiej Brytanii i do DHL.

Nie interesuje mnei, ze firma to jedno a kurierzy to drugie – w końcu to są całością i w ich interesie jest dostarcenei paczki w jak najszybszym terminie. Są pewne normy, których należy przestrzegać. Cieszy mnie fakt, ze w Polsce jest spora liczba konkurencyjnych firm kurierskich, ktore są zdolne wyeliminować tak słabe jak Siódemka, jednostki gospodarcze.

I to ja mam się denerwować?

Konsument
Opłata aktywacyjna? A to mnie Play porobił!
Konsument
Nie tak magentowo w T-Mobile
Konsument
Play – dni są policzone 
  • A ja nie mialem nigdy problemow z siodemka, w Bielsku dzialaja sprawnie ;)

  • @webit – bo masz na miejscu taką sortownie? :)ale trudno mam takie a nie inne doświadczenia z kurierem. I to nie są wyjątki.

  • Mam identyczne problemy z nimi. Zacząłem o nich pisać na Facebooku, dziś w nocy może nieco ogarnę temat i zbiorę wszystko do kupy.

  • Janek

    no to powiem tak w poniedziałek ok 19-20 zamówiłem 2 paczki z allegro. Obie zostały nadane we wtorek z rana. Jedna z paczek była u mnie już w środę (DPD) natomiast kochanego kuriera z siódemki jeszcze nie ma

  • @Łukasz: nie no :/ gruba afera się robi zwłaszcza ze 7 naraziła na straty finansowe firmy Twojego ojca. W sumie mogę użyć to jako kolejnych znaczących argumentów w kontakcie z KIG.
    @Janek: tak spogladam na ups, paczka jest w drodze ;-)

  • swistak35

    Ja dziś dostałem pierwszą swoją paczkę z siódemki – o ironio, robiłem zamówienie po Twoim poprzednim wpisie i akurat się rozejrzałem, czy na stronie sprzedawcy jest notka za pomocą jakiego kuriera paczka zostanie wysłana – no niestety nic nie było. Paczka na szczęście przyszła bezproblemowo. Powodzenia w walce ; >

  • Pewnie paczki nadawane po świętach mają wyższy status niż te przed…no nic. ze strony UPS wynika, ze paczka jest w wozie kuriera, trzeba tylko poczekać.

  • Nie miałem styczności z Siódemką ale z Opek’iem tak i nie polecam.

  • Siódemka S.A.: powinni tego zabronić

    Wraz z rozwojem technologii oraz e-commerce Polacy coraz częściej decydują się na robienie zakupów przez Internet. Dokonują ich bezpośrednio na stronie sklepu lub poprzez portale aukcyjne. Niezależnie od strony, zawsze mamy dylemat jaką fo[…]

  • 3.część z Trylogii o Siódemce

    Tak, kolejny i ostatni wpis z serii poświęconej Siódemce. Tym razem garść zmian, które zaszły od ostatniego, grudniowego wpisu. Demotywator jakże prawdziwy.

  • Siódemka S.A.: powinni tego zabronić

    Wraz z rozwojem technologii oraz e-commerce Polacy coraz częściej decydują się na robienie zakupów przez Internet. Dokonują ich bezpośrednio na stronie sklepu lub poprzez portale aukcyjne. Niezależnie od strony, zawsze mamy dylemat jaką fo[…]

  • Mariusz

    Potwierdzam SIÓDEMKA TO NAJGORSZA FIRMA KURIERSKA
    1Paczka, tylko pacan nie mógł dostarczyć, bo to jedyny dom na ulicy SIC!. Musiałem po nią jechać do magazynu w Gdańsku
    2 Paczka zamiast do mnie wraca do nadawcy bo kolejny pacan nie może zajechać i łaskawie zadzwonić domofonem, albo zostawić w recepcji.

  • mateusz

    potwierdzam najgorszy kurier w Polsce
    1-0 kontaktu
    2-wulgrni
    3-leniwi
    4-paczka do mateusza ***** a dają współlokatorowi który odmawia

  • LOLEK

    POTWIERDZAM W poniedziałek nadałem paczkę a w środę klient dzwoni z zapytaniem dlaczego nie doszła -dzwonię do centrali pod 22 7777777 i po odsłuchaniu pacierzy z automatów łączę się z obsługą który informuje mnie( kurier wpisał że adres nie taki) , sprawdzamy i jest podany dobry (kurierowi pewnie nie po drodze było i nie chciało się jechać (jest środa godz 16)w czwartek znowu dzwoni klient o13tej że paczki niema.Dzwonię więc i okazuje się że paczka nadal leży w rawie mazowieckiej na magazynie telefon do klienta nie wpisany nie było żadnej interwencji ze str poprzedniego konsultanta czy jak mu tam -po prostu pogadał ze mną położył słuchawkę i w dupie mnie miał.Pocieszyli mnie dziś że dziś paczka już nie dojdzie.Czyli paczka jeżeli dojdzie jutro to będzie szła 5 dni.siudemka to dziady unikać ich.

  • Marcel Karowski

    Mnie najbardziej zastanawia (biorąc pod uwagę ilość negatywnych opinii) jakim cudem Siódemka jeszcze trzyma się na rynku, co więcej wydaje mi się, że mają się całkiem nieźle. Ze swojej strony mogę potwierdzić brak złych doświadczeń z DHL, jeśli planujecie wysyłkę w kraju to można wszystko sprawie zrealizować przez stronę http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/private-customers/domestic-parcels.html . Poza zwykłymi przesyłkami są także opcje w pakietach ‘full service’ czyli powiadomienia, śledzenie, rozszerzone ubezpieczenie itp. Nie ma problemu, żeby dobrać coś odpowiedniego.

%d bloggers like this: