Z archiwum x

Zmiany w rozkładach PKP


Wiecie, że jest nowy rozkład PKP? Jeśli nie to właściwie w niedziele 12 grudnia 2010 roku nastąpiły spore zmiany, w większości in plus. Temat jest mi cholernie bliski z prostego powodu – po prostu dojedżam na uczelnię niemal codziennie i jak to w życiu bywa, każdy dzień przynosi niespodzianki.

Duża niespodzianka w Wlkp

Nie wiem jak z innymi województwami ale w Wlkp pojawiło sporo nowych połączeń z wieloma miastami. Również uwzględniono podpoznańskie miasta, do których pociągi będą docierać co pół godziny w ciągu dnia. I podobnie jest na linii Poznań – Września, przy czym te pół godziny to tak naprawdę umowne pół godziny.

Jak widać, częstotliwość wyjeżdżających pociągów PR w kierunku Poznania jest naprawdę imponująca i szokująca.

Gdzie jest haczyk?

W tym wszystkim jest jedno „ale”…Skąd oni wezmą tyle lokomotyw i wagonów? Jeśli faktycznie będą jezdzić co „pół godziny”, to zabraknie wszystkiego. No chyba, ze PR zainteresowało się leasingiem taboru kolejowego i powoli będzie wdrażać plan modernizacji firmy.

Na początku listopada spotkało mnie przykre zdarzenie zwiazane z brakiem lokomotyw. Otóż specjalnie zwiałem z wykładu, by po prostu być wcześniej w domu – miałem parę rzeczy do zrobienia. Spotkałem kumpla na peronie i razem czekaliśmy. Początkowo dyspozytorka poinformowała o 10 minutowym opóźnieniu, następny komunikat to 30 minut. W końcu wróciliśmy do poczekalni, gdzie była już spora grupa ludzi. Wkrótce okazało się ze odwołali opóźniony pociąg i kolejny z powodu….braku lokomotyw. I tak z półgodzinnego oczekiwania zrobiły się bite 3h – wtedy jechał pociąg tylko do Wrześni. Rzecz miała miejsce na stacji PKP Poznań – Garbary. Stąd moje obawy związane z niedostatkiem polskiego taboru kolejowego.

Ale czas pokaze, jak naprawdę będzie z tą zmianą.

Wolno? Pojadą jeszcze wolniej.

To tak w ramach ciekawostki, powinno zainteresować tych, co bardzo często podróżują. Otóż w RSS odznalazłem taką perełkę. Wybiórcza informuje o znacznych ograniczeniach, jakie chce wprowadzić zarządca polskich torów kolejowych – PKP PLK. Głównie z powodów złego stanu torowisk, zwłaszcza tam gdzie od ponad 30 lat nie było modernizacji. Współczuję.

Rowerowy świat
Bike Challenge 2016
Rowerowy świat
Strajk kolejarzy Przewozów Regionalnych to pomyłka
Ogólne
Fabryka VW Września – juz oficjalnie
%d bloggers like this: