Z archiwum x

Zmiany w rozkładach PKP


Wiecie, że jest nowy rozkład PKP? Jeśli nie to właściwie w niedziele 12 grudnia 2010 roku nastąpiły spore zmiany, w większości in plus. Temat jest mi cholernie bliski z prostego powodu – po prostu dojedżam na uczelnię niemal codziennie i jak to w życiu bywa, każdy dzień przynosi niespodzianki.

Duża niespodzianka w Wlkp

Nie wiem jak z innymi województwami ale w Wlkp pojawiło sporo nowych połączeń z wieloma miastami. Również uwzględniono podpoznańskie miasta, do których pociągi będą docierać co pół godziny w ciągu dnia. I podobnie jest na linii Poznań – Września, przy czym te pół godziny to tak naprawdę umowne pół godziny.

Jak widać, częstotliwość wyjeżdżających pociągów PR w kierunku Poznania jest naprawdę imponująca i szokująca.

Gdzie jest haczyk?

W tym wszystkim jest jedno “ale”…Skąd oni wezmą tyle lokomotyw i wagonów? Jeśli faktycznie będą jezdzić co “pół godziny”, to zabraknie wszystkiego. No chyba, ze PR zainteresowało się leasingiem taboru kolejowego i powoli będzie wdrażać plan modernizacji firmy.

Na początku listopada spotkało mnie przykre zdarzenie zwiazane z brakiem lokomotyw. Otóż specjalnie zwiałem z wykładu, by po prostu być wcześniej w domu – miałem parę rzeczy do zrobienia. Spotkałem kumpla na peronie i razem czekaliśmy. Początkowo dyspozytorka poinformowała o 10 minutowym opóźnieniu, następny komunikat to 30 minut. W końcu wróciliśmy do poczekalni, gdzie była już spora grupa ludzi. Wkrótce okazało się ze odwołali opóźniony pociąg i kolejny z powodu….braku lokomotyw. I tak z półgodzinnego oczekiwania zrobiły się bite 3h – wtedy jechał pociąg tylko do Wrześni. Rzecz miała miejsce na stacji PKP Poznań – Garbary. Stąd moje obawy związane z niedostatkiem polskiego taboru kolejowego.

Ale czas pokaze, jak naprawdę będzie z tą zmianą.

Wolno? Pojadą jeszcze wolniej.

To tak w ramach ciekawostki, powinno zainteresować tych, co bardzo często podróżują. Otóż w RSS odznalazłem taką perełkę. Wybiórcza informuje o znacznych ograniczeniach, jakie chce wprowadzić zarządca polskich torów kolejowych – PKP PLK. Głównie z powodów złego stanu torowisk, zwłaszcza tam gdzie od ponad 30 lat nie było modernizacji. Współczuję.

Z archiwum x
Moje pierwsze telefony
Ogólne
Fabryka VW Września – juz oficjalnie
Lifestyle
Przepraszamy ale tu kart nie przyjmujemy!
  • w większości in plus

    Naprawdę in plus, jeśli likwidują jedyny pociąg z mojego miasta na uczelnię (a w drugą stronę to samo)…

  • W Śląskim różnie, niektóre trasy były polikwidowane w ogóle, ale np na Katowice-Gliwice jest ciut lepiej, niestety od razu sporo połączeń zostało zwieszonych lub ma być realizowanych pojedynczymi składami więcej napisałem u siebie

  • Pewnie pociągi ze śląskiego przenieśli do Wielkopolski ;) Ehh…

  • adas: z dolnego śląska chyba też Dolny Śląsk bez 11 pociągów do końca grudnia

  • A to nie tak, że teraz niedługo mają wyjechać na tory Koleje Wielkopolskie i dla PR to ostatni dzwonek, żeby przekonać do siebie pasażerów? ;)

  • Katafrakt: Wcześniej wyjeżdżają koleje śląskie… i PR-y zniechęcają pasażerów ;) A za rozkład i tak odpowiadają marszałkowie…

  • Heh, w mazowieckim rozkład wygląda dużo lepiej niż przed 12.12. Tylko co z tego, skoro ‘z powodu trudnych warunków atmosferycznych’ (wczoraj w Warszawie napadało trochę śniegu) pociągi przyjeżdżają jak chcą.

  • Współczuję południowcom, naprawdę. a na chwilę obecną nie mogę potwierdzic jak tak naprawdę jeżdżą pociągi w WLKP.

  • Zachodniopomorskie jak zwykle w ogonie.. Na trasie Stargard-Szczecin, która jest dość mocno oblegana zmiany są in minus. Odjazdy pociągów są o jakiś dziwnych porach, że jak chce się zdążyć do pracy albo na uczelnię to się jest 40 min przed czasem..

  • Tak myślałem. Z tymi pociągami to sprawa ma sie tak:
    * Pociągi, które w pojawiły się w nowym rozkładzie, tak naprawdę dojedżają do Wrześni, gdzie odczepiają wagony i lecą do Konina/Kutna.
    * Zima zaskoczyła nie tylko drogowców ale także kolejarzy, którzy tłumaczą się z spóźnień. I
    * tak naprawdę zamiast co połgodzinnych pociągów mamy co godzinę podwójne.

  • Ale z nowym rozkładem, pojawiły się też fajne rozkładowe perełki. Np pociąg Szczecin – Praga przez Niemcy. Obsługiwany oczywiście przez DB.

    Przy czym czas jazdy jest krótszy niż połączenie Szczecin – Warszawa.

%d bloggers like this: