Konsument

3.część z Trylogii o Siódemce


Tak, kolejny i ostatni wpis z serii poświęconej Siódemce. Tym razem garść zmian, które zaszły od ostatniego, grudniowego wpisu i problemy z kurierem, opisane przez znajomego. Siódemka – przykład firmy, której nie powinno się ufać

Łukasza i innych doświadczenia z Siódemką

Okazuje się, ze nie tylko mnie przydarzyła przykra historia z długim czasem doręczenia paczek. Kolega z Gdańska, Łukasz Kliś opublikował własne doświadczenia (a raczej jego ojca) z tym kurierem, który doprowadził do strat finansowych z powodu opóźnienia dostawy. Scenariusz jest łudząco podobny do mojego, tyle że finał jest ciut inny – w końcu to jego ojciec pofatygował pod samą sortownię i przyparł do muru pracowników. Resztę możecie doczytać na blogu Łukasza.

Były święta, zdarzają się poślizgi w czasie ale nie można akceptować zaginięcia paczek i zaniechania pomocy w ich odznalezieniu. To się przytrafiło koleżance, która 21 listopada złożyła zamówienie i w ten sposób siódemka miała dostarczyć 3 paczki – dotarła tylko jedna. Oczywiście procedury reklamacyjne zostały uruchomione ale w niewyjaśniony sposób 2 pozostałe po prostu wyparowały – zawartość paczki była znaczna ale co zrobić, gdy nic nie chce pomóc?

Niespodzianka – telefon od Siódemki

W środę 5 stycznia 2011 roku tuż po 10tej na ekranie telefonu pojawił się jawny nr. Okazało się, że to była pani A. z Siódemki, która dzwoniła w sprawie skargi/zażalenia złożonej w Krajowej Izbie Gospodarczej (instytucja ta jest fundatorem nagrody Fair Play 2010) oraz odmowy przyjęcia paczki, do którego doszło dzień wczeń (wtorek, 4.01.11). Czyli w zasadzie chciała usłyszeć co mnie boli i w niektórych przypadkach była beszczelna, bo chciała przerzucić środek problemu gdzieś indziej – jak łatwo przewidzieć, pogoda i święta. Do tego dostałe opierdol z tytułu nie złożenia reklamacji – tylko tak: ja nie zamawiałem kuriera, więc to prawo przysługuje sprzedawcy.

Nie dałem się, bo skoro sama powiedziała ze mieli bałagan na magazynach, że paczka maksymalnie może iść 3 dni (tak rzecze ich regulamin, którego nie czytałem bo po co) i były warunki pogodowe nieprzyjające do szybkiej dostawy. Ok, zgodziłem się z niektórym argumentami ale przepraszam – jeśli czas oczekiwania na paczkę przekracza 7 dni roboczych, mają problemy logistyczne to chyba nie moja wina, prawda? Tak ma działać firma, która ma status firmy Fair Play 2010? Podałem kilka dodatkowych argumentów – rozbita szyba, straty finansowe, nie wyjasnione kwestie paczek, których koleżanka nie otrzymała po ponad 1.5 miesiącach oczekiwania? Było słychać, że nie miała co powiedzieć.

Ogólnie rozmowa przebiegała w przyjaźnej atmosferze, nikt nie krzyczał ale też nikt nie próbował na siłe być niegrzeczny. Poprosiła mnie o kontakt z osobami, które do tej pory maja niewyjaśnione sprawy z nimi, udostępniając im numer telefonu. I w ten sposób wydarzył się cud, bowiem koleżance w końcu zlokalizowano owe paczki i zobowiązali dostarczyć je w możliwie najkrótszy sposób.

Suma Sumarium

Każdy popełnia błędy ale nie kazdy potrafi do nich przyznać. Były święta a wiadomo, że to najgorętszy okres zakupowy online a pewne firmy już zabezpieczyły się poprzez odmowę przyjecia zlecen na dwa dni / jeden dzień przed wigilią – wykazując przy tym troską o realizację tych, które zostało im powierzone. Nie mam danych jaki odsetek nie zostal zrealizowany. Natomiast Siódemka przyjmowała, jak tylko były i wykazała się brakiem wiedzy o stanie magazynów i ich pracy. Nie wspomnę o podwykonawcach, którzy podobno brali wolne przed świętami….Pełny profesjonalizm..

Z tego wszystkiego cieszę sie, że KIG nie olał mnie a nawet pofatygowali się z wyjaśnienem zarzutów. Natomiast kwestię z UOKiK zostawiam otwartą ze względu na małą ilość dowodów, świadczących o szkodach wyrządzonych konsumentom przez rzeczoną firmę. Ale wrócę do nich, jeśli ponownie przyjdzie mi „współpracować” z nimi.

Koniec. Dziękuje za uwagę

Konsument
Zakup kamerki sportowej – dodatkowe kryteria
Konsument
Android Pay nareszcie działa w mBanku
Konsument
Postawiłem na Todoist

6
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
polaLorielGrzegorzDrLex^oleg Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
^oleg
Gość
^oleg

Popraw literówki :P
I nie ma co zganiać na pogodę, czy święta. 7 działa w ten sam sposób przez cały rok.

DrLex
Gość

Z Siódemki miałem nieszczeście korzystać w firmie przez 3 miesiące i to był okres kiedy zraziłem do siebie sporo klientów. Kontrahenci sami błagali bym wrócił do UPS. Niestety tak samo jak ja wszyscy nacinają się na obiecywane złote góry przez „domokrążców” Siódemki…

Grzegorz
Gość

A już myślałem, że Twojej poprzednie dwie części recenzji Windows 7 mnie ominęły :)

Loriel
Gość

Ja z Siódemką nie miałam aż tak drastycznych przejść, ale również zdarzyła mi się nieprzyjemna sytuacja mająca związek z kurierem, który nie zastał mnie w domu. Ton telefonicznej rozmowy z tym panem i tekst, że on będzie jutro na moim osiedlu ale nie wie czy będzie miał ochotę przyjść z paczką i to jak rzucił słuchawką na koniec, było dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Pierwszy raz miałam do czynienia z tą firmą kurierską i na wejście się zraziłam.

pola
Gość

Moj mąż pracował w 7ce 2 lata.
Ich system magazynowania to dno, ich system placenia to dno, ich dbalosc o potrzeby klienta to dno, zarobki kierowcow to dno. Zastanawiam sie jakim cudem ta firma utrzymuje sie na rynku. Nowe naklejki na auta nie zmienia starych przyzwyczajen.

%d bloggers like this: