Konsument

Simplus is dead czyli zmiana strategii Plusa


Od jutra (tj. 13/05/2011) Polkomtel rusza z nową strategią, której celem są:konsolidacja dotychczasowych submarek w jedną całość (oraz podział na kategorie i oferty) oraz wstrzymanie migracji dotychczasowych klientów plusa do innych operatorów. Dla użytkowników Simplusa, Mixplusa czy 36.6 oznacza to, że one przestaną istnieć i zostaną wcielone w nowe taryfy tyle ze pod marką Plus. O szczegółach niżej.

Reorganizacja ofert

Jak widać, są potężne zmiany, a dokładniejszych informacji na ten temat nie ma (poza nową taryfą Do Usług, zaś dla prepaid / mix niżej). Wiadomo tyle, że simplus i mixplus istnieć będą ale jako nazwy taryf – taka cena integracji.

Póki co, widzimy ze całość podzielono na trzy strefy:

  • Telefonia (prepaid, mix, abonament)
  • Internet (abonament, prepaid)
  • VAS (cokolwiek to znaczy, będize miało związek z usługami multimedialnymi typu muzodajnia)

Logicznie ułożona struktura i w sumie to ma sens ale nadal nie wiadomo, o jakich korzyściach można mówić w związku z tą reorganizacją

Dla prepaid / mix

Na stronie Plusa nie ma informacji na temat nowej taryfy dla posiadaczy simplusa / mixplusa, natomiast Telepolisowi udało dostrzeć do pierwszych szczegółów oferty:

  • Pakiety SMS
    • 500 sms do Plusa (5zł)
    • 250 sms do wszystkich (10zł)
  • Wybrane numery
    • 5 numerów w Plusie i na stacjonarne – koszt: 0.00/min, oplata za każdy nr 5zł (31 dni)
    • 5 numerów w sieci PTC i Centertel – 0.19/min, oplata za każdy nr 5zł (31 dni)
    • Stała opłata

    • Niezależnie od czasu trwabua rozmowy, za połaczenie do Plusa (w tym 36.6) płacimy 0.39zł (dla nowych abonentów mixplusa) lub 0.29zł (dla dotychczasowych użytkowników mixplusa i simplusa). Aktywacja: 0zł dla stałych klientów / 1zł dla nowych
  • Pakiety Internetowe – pozostają bez zmian.
  • Oraz:
    • Wzrasta cena MMS-a do 0,40 zł (za każde 100 kB)
    • Wzrasta transmisja danych do 0,49 zł (za każde 100 kB).
    • SMS będzie kosztował 0,19 zł.

Nie mogę zrozumieć, jak nowa oferta Plusa w taryfach prepaid i mixplus ma być elastyczna skoro ceny za mmsy i transmisje danych mają wzrosnąć do poziomu sprzed kilku lat? Szanowni państwo, ktoś nas w uja robi..

Zadbamy o Twój telefon ( w salonie)

Oprócz zmian w taryfach, uśmiercaniu submarek, Polkomtel przygotował a raczej rozszerzył ofertę salonów sprzedaży. Odwiedzając Punkt Sprzedaży Plusa znajdziesz w nim profesjonalnie przygotowaną ekipę techników serwisowych, którzy na Twoje życzenie dokonają:

  • profesjonalnego zewnętrznego i wewnętrznego czyszczenie telefonu
  • sprawdzania stanu systemu pamięci i baterii
  • polerowania wyświetlacza i elementów obudowy
  • tunningu wizualnego telefonu: naklejki kolorowe lub wlepki fluorescencyjne, etc
  • Przekażą instrukcję dotyczącą technicznego uruchomienia usług dodanych Plusa w telefonie

Kosmetyczna zmiana moim zdaniem, bo nie wyobrażam sobie aby Pan / Pani w salonie umiał(a) wyczyścić telefon bez interwencji technia bądź specjalistycznych narzędzi. Dotychczas było tak, jeśli potrafili rozwiązać problemy, to je rozwiązywali na miejscu. Ciekawe czy trzeba za to płacić ;-)

Poco to wszystko?!

Wybór dla konsumentów rośnie i konieczna jest praca nad marką. Walczymy o to, żeby klienci chcieli z nami zostać. Podstawowe zadanie to budować silnięjszą relację z istniejącymi klientami i budować wizytówkę i obietnicę dla nowych klientów. Na naszych oczach następuje zmiana –klienci nie tylko rozmawiają i smsują. Wiele klientów dostrzega szersze zastosowanie telefonów – serwisy społecznościowe, komunikatory itp. Rosnąca gama wyboru nie zawsze oznacza prostotę bo produktów i usługi jest dużo. Klienci chcą się poczuć docenieni za to, że korzystali z usług marki. Wychodzimy ku klientom. Kolejną ważną rzeczą jest oswajanie technologii. Chcemy pokazywać klientom, że korzystanie z nowych technologii jest proste i łatwe. Kolejne hasło to Myślimy z polotem. Plus będzie szukał nieszablonowych rozwiązań we wszystkich punktach styku z klientem

Agnieszka Węglarz z departamentu zarządzania marką

Obawiam się, ze powyższe zmiany mogą mieć skutek odwrotny od zamierzonego i zmusi wręcz zatwardziałych klientów Plusa do zmiany operatora, bo tak naprawdę lojalność nie opłaca się, nad czym ostanio zastanawiał sie lukers. Rozumiem, że rynek w Polsce jest nasycony różnymi ofertami abonamentowymi i stąd zachodzi potrzeba zmian, zburzenia tego, co było. Pamiętam ze studiów, ze wprowadzając zmiany, należy to robić z rozwagą i szanować dotyczaasowe przyzwyczajenia klientów.

Inna sprawa to spekulacja przy sprzedaży Polkomtela, o której się mówi kilka ładnych lat. Vodafone pragnie sprzedaż ok. 25% udziału w plusie i największym faworytem, wg. Wyborcza.biz jest Zygmunt Solorz-Żak. Dlatego bardzo istotne jest, by wszystkie elementy, które dotychczas były luźno powiązane z marką plus, zintegrowwać pod jednym szyldem i w razie konieczności dokonać zmian takie jak rebranding marki / kolorystyka sieci itp.

Podejrzewam też, iż rembranding Ery na T-Mobile, do którego dojdzie po wakacjach, ma duży wpływ na nową strategię Plusa – w końću nowa marka, nowe i lepsze oferty po to, by przyciągnąc kolejnych klientów.

A ja na lodzie…

Analizując informacje, które w sieci można znaleźć, mam wrażenie ze pozostanę na lodzie. Do tej pory nie wiadomo, czy będąc wieloletnim użytkownikie, zachowam dotyczasowy staż? Nie bez znaczeniam są pakety 200minutowe, 500 smsowe czy 100mb internetowe. Oraz też, co nowego i korzystnego od obecnego moze zaoferować Plus. Jako abonent iPlusa dodam ze jestem zaskoczony i zawiedziony, że również iplus zniknie jako marka i zostanie zastąpiony inną, mniej charakterystyczna nazwą.

Ale z drugiej strony, idzie zauważyć, że od pewnego czasu nei ma reklam, które promowaly marki takie jak simplus / mixplus czy iplus a wszystko to scalono pod wspólną nazwą. Niewątpliwie będzie to ciekawe doświadczenie, porównywalne z rebrandigiem Idei na Orange, która trwała kilka ładnych lat i tez wprowadziła niemały burdel w ofertach (do dziś działa stary POP, w którym zmian od lat nie odnotowano). To również zaprawa przed kolejna rewolucją na polskim rynku czyli w miejsce Ery, wejdzie T-Mobile.

Będę musiał zastanowic się nad zmianą oferty na korzystniejszą – koniecznie będzie trzeba przekalkulować koszty związane z rozmową, korzystaniem z Internetu oraz wysyłaniem smsów itp. Ale to dopiero za jakiś czas.

Sznurki

Konsument
Pękające szkło i obudowa w Xiaoyi Yi Action 2 4K
Testy
Huawei E173u-2 + Edimax 3G-6200n
Konsument
Odkrywam na nowo audiobooki
  • tq

    VAS – value-added service

  • Zmiana oferty na korzystniejszą? No nie sądzę, aby którakolwiek opisana przez Ciebie oferta od Plusa podobała się dotychczasowym użytkownikom. Zamiast zmieniać ofertę – może lepiej operatora?

    No i zadbaj o pisownię, proszę :)

  • jednalitera

    nie ma mowy, nic mnie u nich już nie zatrzyma. 4 lata to o wiele za długo by się z nimi męczyć. we wrześniu przechodzę do play. sory winetu

  • VAS (cokolwiek to znaczy, będize miało związek z usługami multimedialnymi typu muzodajnia)

    Jako rzekł tq, VAS-y w telekomunikacji oznaczają przeróżne dodatkowe usługi, mające na celu zwiększyć przychód z jednego klienta. Zwykle są związane one ze względnie niewielkimi stałymi opłatami miesięcznymi. Mogą to być usługi stricte “rozrywkowe”, jak i też mianem VAS-ów określa się też niekiedy usługi np. obniżające koszt niektórych połączeń (m.in. w zależności od czasu, w jakim połączenie jest wykonywane, kierunku, wybranego numeru…), wiążące się właśnie z dodatkowymi opłatami (chociaż w ramach “zachęty i promocji” mogą być przez pewien czas za darmo).

  • Sporo literówek, czyżby wpis puszczony z telefonu?

  • Podoba mi się jeden szczegół nowego “Simplusa”: trzeba płacić 2 PLN miesięcznie, żeby mieć 0,29 PLN za minutę, w przeciwnym razie jest 0,49 PLN. Na rynku, gdzie praktycznie każdy prepaid ma standardową stawkę 0,29 PLN, a niektóre MVNO schodzą nawet jeszcze niżej.

    Myślą z polotem, nie ma co.

%d bloggers like this: