Konsument

Siódemka została przejęta przez DPD


Niezbyt lubiana firma kurierska w Polsce Siódemka została przejęta przez jeszcze większą firmę DPD Polska. Jako konsument – jestem zaskoczony konsolidacją na rynku kurierskim – a jako bloger – ze smutkiem odnotowuję koniec pewnej epoki na moim blogu.

Temat przejęcia Siódemki przez DPD Polska jest wałkowany od zeszłego roku ale dopiero teraz obudziłem się. Biorąc pod uwagę informacje, uzyskane pod nr telefonu 22 777 77 77 (Inforlinia Siódemki), marka Siódemka będzie istnieć dalej ale prędzej czy później dojdzie do rebrandingu – jako to miało miejsce w przypadku Idei (Orange), Ery (T-Mobile) czy Lukas Bank (Credit Agricole).

Zostawmy to na bok a z racji poruszanego tematu Siódemki na blogu, postanowiłem sobie przypomnieć, o co chodziło.

Z samą Siódemką miałem styczność niecałe pięć lat temu w okresie świątecznym. Wtedy próbowalem dodzwonić do nich ale po 10 minutach zrezygnowałem a paczki wciąż nie otrzymałem. W kolejnej części siódemkowej Trylogii poinformowałem sklep o braku paczki i otrzymałem na drugi dzień zamówiony towar innym Kurierem. Trzecia i ostatnia część to była formalność, złożenie skargi na kurierów, rozmowa z konsultanami etc. Po ilości komentarzy pod tym wpisem – ponad 120! – wiem, że nie byłem sam z negatywnymi opiniami na temat tejże Siódemki.

Przez dłuższy czas nie korzystałem z ich usług, jeśli miałem wybór, to brałem Paczkomaty, które do dnia dzisiejszego nie zawiodły mnie – poza kilkoma wpadkami. Czasy zmieniaja się, rynki i firmy również. Po kilkunastu miesiącach banicji Siódemka zaskoczyła mnie pozytywnie. Jak widać, wystarczy chcieć.

Przejęcie przez DPD Polska (należącej do grupy kapitałowej Le Poste, kontrolowanej przez francuski skarb państwa) Siódemki to duży ruch na rynku kurierskim. A co oznacza dla nas jako klientów? Czy możemy spodziewać się lepszej jakości usług Siódemki czy należy spodziewać się gorszej opinii DPD? Czas pokaże ale idzie ku dobremu. Właśnie kilka minut temu zadzwonił kurier z zamówionym towarem – minęły 24 godziny od wysłania towaru przez Sklep.

Tymczasem idę dalej urlopować

Konsument
Siódemka zaskakuje mnie pozytywnie
Konsument
Zmiana operatora? Być może nastąpi
Konsument
Rozstanie z iplusem po sześciu latach
  • Michał Górka

    Siódemka strasznie dużo sobie liczyła za przyjechanie po odbiór nadawanej paczki do indywidualnego klienta. Ponad dwukrotnie więcej niż bardzo przyjazna firma konkurencyjna.

  • Marcin

    Witam, ja od lat jestem z http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/private-customers/domestic-parcels.html i nie mam zamiaru na razie zmieniać – zawsze na czas i bez uszkodzeń. Też dość często przesyłam ale nie korzystam z wielu kurierów. Tak jak mówiłem DHL wysoki poziom kurierski. Polecam i Pozdrawiam.

    • Mnie tak średnio satysfakcjonują…
      Przykład sprzed paru dni – paczka odebrana od klienta o godzinie 9:21 w czwartek, godzina 17:49 “Przesyłka dotarła do terminala nadawczego DHL Parcel Szczecin”
      Piątek godzina 10:08 – Przesyłka jest obsługiwana w Centrum Sortowania (Wciąż ten sam Parcel Szczecin)

      Konkurencja zwykle tego samego dnia sortuje, by przez noc odbył się najdłuższy transport, a o poranku wydanie paczki dostarczycielowi ;(

%d bloggers like this: